SeOptimalizátor
Jaroslav Janda
PPC specialista, Internetový marketing
Hradešínská 33
101 00 - Praha 10
+420 602 941 546
V současné době jsou tyto stránky již bez aktualizací, mé aktuální stránky naleznete na www.jaroslavjanda.cz
Reklama, která Vám pomůže přivést na Váš web relevantní návštěvníky.
PPC reklama je typ textové i bannerové reklamy, kde se účtuje poplatek za každé kliknutí na reklamu, takže inzerent platí jen za návštěvníka, který přijde na požadované webové stránky.
Zobrazování PPC reklam se rozděluje na "Vyhledávání" a "Kontext", do kontextu patří i Remarketing.
Zobrazení ve vyhledávání je reklama, která se zobrazuje při zadání dotazu ve vyhledávači Seznam a Google. Tato reklama se zobrazí nad přirozeným vyhledáváním a po pravé straně přirozeného vyhledávání.
Kontextová reklama je reklama, která se zobrazuje v reklamních síti Sklik nebo v reklamní síti Google, reklamní síti mClick a reklamní síti Etarget. Jedná se o portály a weby, které mají uzavřenou platnou smlouvu s reklamním systémem.
V České republice nyní působí čtyři ppc systémy. Hlavní podíl na trhu mají Sklik a AdWords další systém je mClick a Etarget. Sklik - Seznam.cz poskytuje PPC reklamu ve vyhledávání a v kontextu (Reklamní síť Sklik). AdWords - Google poskytuje PPC reklamu ve vyhledávání v kontextu (Reklamní síť AdSance) a remarketing. Nový systém mClick poskytuje jen kontextové cílení. Etarget také jen poskytuje kontextové cílení (tento systém svým klientům nedoporučuji z důvodu malé efektivity).
PPC kampaň je jednou z nejefektivnějších on-line forem reklamy. Můžete se zobrazovat ve vyhledávačích i na slova, která jsou těžko optimalizovatelná. Nabízí přesné cílení na Vašeho zákazníka, začátek i ukončení kampaní je velmi rychlé, vyznačuje se vysokou návratností investic. Přesně si nastavíte kolik Vás může maximálně stát přivedení zákazníka a určíte si kolik a kdy chcete utratit.
Návratnost PPC reklam - kampaní lze jednoduše spočítat. Každá webová stránka má jeden nebo více cílů (objednávka, registrace, doba strávená na stránkách, atd). Pokud na PPC kampaň dáte 500,- Kč a na Vaše stránky přijde 300 zákazníků a z toho si pět zákazníků objedná zboží s čistým ziskem 1 500,- Kč pro web, stojí web jeden kupující zákazník 100,- Kč, ale pro web má čistý zisk 200,- Kč (1500 / 5 = 300, 300 - 500 / 5 = 200) PPC kampaně cílím na zákazníka, který provede požadovaný cíl a tím se snažím snížit náklady na zákazníka a urychlit návratnost vynaložených prostředků.
Správu PPC kampaní optimalizuji tak, aby zákazník za kampaň platil méně a přivedlo mu to více zákazníků, kteří budou odpovídat profilu zákazníkových klientů. Nejsem z těch, kteří nastaví kampaň přesně podle zadání klienta (včetně klíčových slov) a poté již jen posílají přehledy a faktury. Nejprve s klientem proberu jeho a mé představy o kampaních a poté nalezneme společné nejefektivnější řešení. Kampaně neustále optimalizuji pro ještě lepší výsledky. Pro mé klienty k nově založenému účtu na Adwords poskytuji kupón na 1 000,- Kč pro zahájení kampaní.
PPC specialista, Internetový marketing