Vyhledávání

Kontakt

Jaroslav Janda
PPC specialista, Internetový marketing

Hradešínská 33
101 00 - Praha 10

+420 602 941 546

jarda.x.janda@gmail.com

Novinky

Nový web

08.01.2015 13:12
Má práce se postupem doby úzce specializuje na...

Co si o Vás Google myslí

30.05.2014 11:52
Zjistěte, co si o Vás Google myslí Stále...

Copywriting.cz - dobrá služba

13.01.2014 14:10
Koncem roku se na našem internetovém trhu objevil...

Marketing festival - poté

03.12.2013 15:47
22 a 23.11 jsem se zúčastnil největší online...

Marketing Festival

08.10.2013 13:49
Dne 22 listopadu se zúčastním největší online...

V současné době jsou tyto stránky již bez aktualizací, mé aktuální stránky naleznete na www.jaroslavjanda.cz 

Návratnost investice do SEO a PPC reklamy

Ukazatelem efektivity vynaložených prostředků do reklamy by měl být vždy poměr výnosů plynoucích z reklamy a nákladů vynaložených na reklamu, je označován zkratkou ROI z anglického Return of Investments. ROI se udává v procentech. ROI v kladných číslech znamená procentní zisk, v opačném případě jde o procentní ztrátu. Vypočítává se velice jednoduše ROI = ((čistý zisk – počáteční investice) / počáteční investice) * 100 [%]. Je zapotřebí vždy přesně vypočítat čistý zisk a všechny počáteční investice.  

Návratnost investice do PPC kampaní

Návratnost investice do PPC kampaní se dá jednoduše měřit a je ihned k dispozici. Sami si zvolíte, kolik můžete utratit za reklamu pomocí PPC kampaní na jednu konverzi. Správný správce PPC kampaní by se měl do této částky vejít. Tím je PPC kampaň nejefektivnější reklama na internetu. 

Příklad návratnosti investic z PPC kampaní:

Pro názornost uvedu jednoduchý příklad. Máme internetový obchod a za reklamní kampaň jsme utratili 1 000,- korun. Návštěvníci, kteří nakoupili díky kampani, nám přinesli čistý zisk 1 500,- korun. Návratnost investice do této konkrétní kampaně je tedy: ROI = ((1 500 – 1 000) / 1 000) * 100 = 50% Čistý zisk je 500,- Kč, což je výnos 50% z investice.

Návratnost investice do SEO

Ukazatelem efektivity SEO (optimalizace pro vyhledávače) je také ROI, ale jeho spočítání není tak jednoduché jako je to u PPC kampaní. U optimalizace není na první pohled patrné kolik nám optimalizace přinese. Proto je nutné si položit otázku, co a za jak dlouho nám optimalizace přinese. Optimalizace není rychlý prostředek k navýšení návštěvnosti a tím i ziskovosti webu, ale je to dlouhodobější záležitost, která se většinou vyplatí. 

Příklad návratnosti investic ze SEO:

Do optimalizace webu jsme investovali 9 000,- Kč. Návštěvnost před optimalizací byla 100 lidí/den a konverzní poměr byl 0,5%. Hodnota konverze je 100,- Kč pro web čistého. Po optimalizaci stoupala návštěvnost o 10%/měsíc a konverzní poměr stoupl na 1%. 

Výsledek po prvním měsíci po optimalizace je tedy: 3 300 lidí (nárůst o 300 lidí/měsíc) a částka pro web je 3 300,- Kč (bez optimalizace by byl zisk 1 500,- Kč). To znamená, že jsme vydělali po optimalizaci o 1 800,- Kč více než bez optimalizace. 

Druhý měsíc je návštěvnost 3 630 (nárůst o 330 lidí/měsíc) a částka pro web je   3 300,- Kč (bez optimalizace by byl zisk 1 500,- Kč). To znamená, že jsme vydělali po optimalizaci již o 3 930,- Kč (2 130 + 1 800,- Kč) více než bez optimalizace. 

Třetí měsíc je návštěvnost 3 993 a výnos 3 993 = 6 423,- Kč (2 493 + 2 130 +     1 800,- Kč) více než bez optimalizace. 

Čtvrtý měsíc je návštěvnost 4 392 a výnos 4 392 ,-Kč = 9 315,-Kč (2 892 + 2 493 + 2 130 + 1 800,- Kč) více než bez optimalizace. 

Takže  naše  počáteční  investice  se  nám  vrátila  za  necelé  čtyři  měsíce (ROI=((9 315 – 9 000) / 3 000) * 100 = 3,5 % výnos z investice) a již nám bude optimalizace přinášet jen užitek a zdarma.

Kontaktujte mě pro objednání služeb

Pro kontakt můžete použít formulář níže nebo email jarda.x.janda@gmail.com.